Meil kehtivad tava- ja äriklientidele erinevad tingimused. Lugege järgnevalt teile kehtivaid tingimusi:

Tavaklientide tingimused

Uuendatud: 2023-05-17

Thuiswinkel.org üldtingimused koostati koostöös Tarbijate Liiduga, arvestades Sotsiaal- ja Majandusnõukogu isereguleerimise koordineerimistöörühma (CZ) esitatud raamistikku, ja need hakkavad kehtima alates 1. juunist 2014.

Sisukord:

Artikkel   1 – Määratlused

Artikkel   2 – Kaupleja isik

Artikkel   3 – Rakendatavus

Artikkel   4 – Pakkumine

Artikkel   5 – Leping

Artikkel   6 – Taganemisõigus

Artikkel   7 – Tarbija kohustused taganemise korral

Artikkel   8 – Taganemisõigust kasutavad tarbijad ning nendega seotud kulud

Artikkel   9 – Kaupleja kohustused taganemise korral

Artikkel  10 – Taganemisõiguse välistamine

Artikkel  11 – Hind

Artikkel  12 – Lepingu täitmine ja lisagarantii

Artikkel  13 – Tarne ja täitmine

Artikkel  14 – Pikendatud kestusega tehingud: kestus, lõpetamine ja pikendamine

Artikkel  15 – Maksmine

Artikkel  16 – Kaebuste protseduur

Artikkel  17 – Vaidlused

Artikkel  18 – Filiaali garantii

Artikkel  19 – Täiendavad või erinevad klauslid

Artikkel  20 – Thuiswinkel.org-i üldtingimuste muudatused

 

Artikkel 1 – Määratlused

Käesolevates kasutustingimustes kehtivad järgmised määratlused.

  1. Lisaleping: leping, mille alusel tarbija saab kauglepingu teel tooteid, digitaalset sisu ja/või teenuseid, ja kaupleja või kolmas osapool tarnib need tooted, digitaalse sisu ja/või teenused vastavalt kokkuleppele selle kolmanda osapoole ja kaupleja vahel;
  2. Taganemisperiood: periood, mille vältel tarbija võib kasutada oma taganemisõigust;
  3. Tarbija: füüsiline isik, kes ei tegutse kaubanduslikel, ametialastel või ärilistel eesmärkidel;
  4. Päev: kalendripäev;
  5. Digitaalne sisu: andmed, mida toodetakse ja tarnitakse digitaalses vormis;
  6. Pikendatud kestusega tehing: kaugleping, mis on seotud erinevate toodete ja/või teenustega ja mille alusel tarnimise ja/või ostmise kohustus on laiendatud pikemale perioodile;
  7. Püsiv andmekandja: kõikvõimalikud vahendid, sh e-kirjad, mis võimaldavad tarbijal või kauplejal talletada teavet, mis on suunatud isiklikult talle, viisil, mis võimaldab seda tulevikus kasutada või sellega tutvuda, aja vältel, mis vastab informatsiooni esitamise eesmärgile, ja mis võimaldab salvestatud teabe muutmatut taasesitust;
  8. Taganemisõigus: tarbija võimalus loobuda kauglepingust taganemisperioodi vältel;
  9. Kaupleja: füüsiline või juriidiline isik, kes on Thuiswinkel.org-i liige ja kes pakub tarbijatele kaugelt tooteid, digitaalset sisu (või ligipääsu sellele) ja/või teenuseid;
  10. Kaugleping: kaupleja ja tarbija vahel sõlmitud leping toodete, digitaalse sisu ja/või teenuste kaugmüügiks mõeldud süsteemi raames, kus kasutatakse osaliselt või täielikult üht või mitut kaugkommunikatsiooni tehnikat, kuni lepingu lõppemise hetkeni;
  11. Taganemisõiguse standardvorm: Euroopa taganemisõiguse standardvorm, mis on lisatud käesolevate tingimuste lisasse I;
  12. Kaugkommunikatsiooni tehnika: vahendid, mida on võimalik kasutada kommunikatsiooniks seoses kaupleja poolt tehtud pakkumisega ja tehingu lõpuleviimiseks, ilma et tarbijal ja kauplejal oleks vaja ühel ajal samas kohas viibida.

Artikkel 2 – Kaupleja isik

Haldab: vidaXL Europe B.V. Kaupleb vidaXL.ee nime all

Kontori aadress:

Mary Kingsleystraat 1 

5928 SK Venlo Holland

E-maili aadress: palun loe seda lehte.

Registreerimisnumber : 09188362

Käibemaksu number: NL820055220B01

Artikkel 3 – Rakendatavus

  1. Need üldtingimused rakenduvad kõikidele kauplejate poolt tehtud pakkumistele ning kõigile kaupleja ja tarbija vahel sõlmitud kauglepingutele.
  2. Enne kauglepingu sõlmimist tehakse nende üldtingimuste tekst tarbijale kättesaadavaks. Kui see ei ole mõistlikul määral võimalik, siis teavitab kaupleja enne kauglepingu sõlmimist, kuidas üldtingimused tehakse tutvumiseks kättesaadavaks kaupleja valduses, ja tarbija vastava nõudmise korral saadetakse need tarbijale tasuta võimalikult kiiresti.
  3. Kui kaugleping sõlmitakse elektrooniliselt, siis eelnevas lõigus sätestatust hoolimata ning enne kauglepingu sõlmimist esitatakse tarbijale käesolevate üldtingimuste tekst elektroonilises vormis, nii et tarbija saab neid kergesti salvestada püsival andmekandjal. Kui see ei ole mõistlikul määral võimalik, siis enne kauglepingu sõlmimist teavitab kaupleja, kus on võimalik üldtingimustega elektrooniliselt tutvuda, ja vastava nõudmise korral saadetakse need tasuta tarbijale kas elektroonilises vormis või mingil muul viisil.
  4. Juhul, kui käesolevatele üldtingimustele lisaks rakenduvad ka spetsiifilised toote või teenusega seotud tingimused, siis kohalduvad teine ja kolmas artikkel analoogia alusel ning tarbija võib mitteühilduvate üldtingimuste korral alati lähtuda kohalduvast tingimusest, mis on talle kõige soodsam.

Artikkel 4 – Pakkumine

  1. Kui pakkumine kehtib piiratud aja või on tingimuslik, mainitakse seda pakkumises sõnaselgelt.
  2. Pakkumine sisaldab pakutavate toodete, digitaalse sisu ja/või teenuste täielikku ja täpset kirjeldust. Kirjeldus on piisavalt üksikasjalik, et võimaldada tarbijal pakkumist piisavalt hinnata. Kui kaupleja kasutab jooniseid, peavad need olema pakutavate toodete ja/või teenuste tõesed kujutised. Ilmsed vead või eksimused pakkumises ei ole kauplejale siduvad.
  3. Iga pakkumine sisaldab teavet, mis teeb tarbijale selgeks, millised õigused ja kohustused on seotud pakkumise vastuvõtmisega.

Artikkel 5 – Leping

  1. Leping sõlmitakse olenevalt lõigus 4 sätestatust siis, kui tarbija pakkumise vastu võtab ning sätestatud tingimused on täidetud.
  2. Kui tarbija on pakkumise vastu võtnud elektrooniliselt, kinnitab kaupleja pakkumise vastuvõtmisest teadlikkust viivitamatult elektroonilisel teel. Tarbija võib lepingust lahti öelda, juhul kui kaupleja pakkumise vastuvõtmist elektrooniliselt ei kinnita.
  3. Kui leping sõlmitakse elektrooniliselt, võtab kaupleja sobivaid tehnilisi ja organisatoorseid meetmeid, et tagada andmete elektroonilise ülekande turvalisus ja ohutu veebikeskkond. Kui tarbija saab elektrooniliselt maksta, võtab kaupleja sobivad turvameetmed.
  4. Kaupleja võib – seaduslikes piires – hankida teavet tarbija maksekohustuse täitmise võimekuse kohta, samuti asjaolude ja tegurite kohta, mis on olulised kauplepingu vastutustundliku sõlmimise seisukohast. Kui selline taustauuring annab kauplejale õigustatud aluse lepingu sõlmimisest keelduda, siis on tal õigus põhjendustele tuginedes keelduda tellimusest või taotlusest või siduda lepingu sõlmimine eritingimustega.
  5. Kaupleja saadab tarbijale hiljemalt toote, teenuse või digitaalse sisu tarnimise ajal järgmise teabe kas kirjalikus vormis või viisil, mis võimaldab tarbijal seda salvestada kättesaadavale püsivale andmekandjale:
  • kaupleja büroo ametlik aadress, kus tarbija saab esitada kaebusi;
  • tingimused, mille kohaselt tarbija saab rakendada oma taganemisõigust, ja selle meetod, või selge seisukoht seoses taganemisõiguse välistamisega;
  • teave garantii ning olemasoleva müügijärgse teeninduse kohta;
  • toote, teenuse või digitaalse sisu hind koos kõigi maksudega; rakendumise korral tarnekulu ning makse- ja tarne- või kauglepingu rakendumise meetod;
  • lepingu lõpetamise nõuded, kui lepingu kestus ületab ühe aasta või kui see on tähtajatu;
  • kui tarbijal on taganemisõigus, siis taganemisõiguse standardvorm.
  1. Pikendatud kestusega lepingu puhul kehtib eelmises lõigus sätestatu üksnes esimese tarne kohta.

Artikkel 6 – Taganemisõigus

Toodete tarnimine

  1. Toodete ostmisel on tarbijal õigus leping tühistada ilma põhjust esitamata vähemalt 14-päevase perioodi vältel. Kauplejal on lubatud tarbijalt tühistamise põhjust küsida, kuid tarbijal ei ole kohustust oma põhjuseid esitada.
  2. Lõigus 1 sätestatud periood algab päevast, mil tarbija või tarbija poolt volitatud kolmas osapool, kes ei ole transporditeenuse osutaja, selle kätte saab, või:
  • kui tarbija on tellinud mitu toodet: päeval, mil tarbija või kolmas osapool,
  • kes on tarbija poolt selleks volitatud, saab kätte viimase toote. Kaupleja võib keelduda ühest tellimusest mitmele tootele, mille tarnetähtajad on erinevad, juhul kui ta teavitas tarbijat sellest enne tellimisprotsessi selgelt ette.
  • kui toote tarnimine hõlmab eri tarneid või osi: päevast, mil tarbija või tarbija poolt volitatud kolmas osapool saab kätte viimase tarne või viimase osa;
  • kui leping hõlmab toodete regulaarset tarnimist antud perioodi vältel: päev, mil tarbija või tarbija poolt volitatud kolmas osapool saab kätte viimase toote.

Mittemateriaalsel kandjal teenuste ja digitaalse sisu tarnimine

  1. Digitaalse sisu puhul, mida ei tarnita materiaalsel kandjal, on tarbijal õigus leping tühistada ilma põhjuseid esitamata vähemalt 14 päeva vältel. Kauplejal on lubatud tarbijalt tühistamise põhjust küsida, kuid tarbijal ei ole kohustust oma põhjuseid esitada.
  2. Lõigus 3 sätestatud periood algab lepingu sõlmimisele järgnevast päevast.

Pikendatud taganemisperiood toodetele, teenustele ja digitaalsele sisule, mida ei tarnita materiaalsel andmekandjal, juhul kui tarbijat ei teavitatud taganemisõigusest:

  1. Kui kaupleja ei esita tarbijale seadusega sätestatud kohustuslikku teavet taganemisõiguse kohta või kui standardvormi ei esitatud, siis lõpeb taganemisperiood kaksteist kuud pärast algselt sätestatud taganemisperioodi, mida on kirjeldatud selle artikli eelmistes lõikudes.
  2. Kui kaupleja esitas tarbijale teabe, millele eelmises lõigus viidati, kaheteistkümne kuu jooksul alates algse taganemisperioodi alguskuupäevast, siis lõpeb taganemisperiood 14 päeva pärast seda, kui tarbija teabe kätte sai.

Artikkel 7 – Tarbija kohustused taganemisperioodi vältel

  1. Taganemisperioodi vältel käsitseb tarbija toodet ja selle pakendit hoolikalt. Toote võib lahti pakkida ja seda kasutada vaid sedavõrd, kuivõrd see on vajalik toote olemuse, omaduste ja tõhususe hindamiseks. Lähtuda tuleb sellest, et tarbija võib toodet käsitseda ja vaadelda üksnes samal viisil, nagu see oleks lubatud kaupluses.
  2. Tarbija vastutab toote väärtuse vähenemise eest üksnes siis, kui see tuleneb toote käsitsemisest muul viisil, kui lõigus 1 lubatud.
  3. Tarbija ei vastuta toote väärtuse vähenemise eest, kui kaupleja ei esitanud talle enne lepingu sõlmimist kogu seadusega nõutavat teavet taganemisõiguse kohta.

Artikkel 8 – Oma taganemisõigust kasutavad tarbijad ning nendega seotud kulud

  1. Tarbija, kes soovib kasutada oma taganemisõigust, teatab sellest kauplejale taganemisperioodi vältel, kasutades taganemisõiguse standardvormi või mõnd muud selgelt mõistetavat viisi.
  2. Niipea kui võimalik, kuid mitte hiljem kui 14 päeva pärast teatamise päeva, nagu kirjeldatud lõigus 1, peab tarbija toote tagastama või andma üle kauplejale (või tema esindajale). See ei ole vajalik, kui tarbija pakub, et tuleb tootele ise järele. Kui tarbija saadab toote tagasi enne taganemisperioodi lõppu, siis on ta igal juhul lubatud taganemisajast kinni pidanud.
  3. Tarbija tagastab toote koos kõigi asjakohaste lisatarvikutega, ja kui vähegi võimalik, siis algses seisundis ja pakendis, kooskõlas kaupleja poolt esitatud mõistlike ja selgete juhistega.
  4. Risk ning taganemisõiguse korrektse ja õigeaegse kasutamise tõestamise kohustus jäävad tarbija kanda.
  5. Toote tagastamise vahetud kulud kannab tarbija. Kui kaupleja ei ole teatanud, et tarbija peab neid kulusid kandma, või kui kaupleja teatab oma valmisolekust need kulud ise kanda, siis ei ole tarbija kohustatud kaupade tagastamise kulu kandma.
  6. Kui tarbija kasutab oma taganemisõigust, olles esmalt sõnaselgelt järele küsinud, et esitatav teenus või müügiks ette valmistamata gaasi, vee või elektri tarne toimub antud taganemisperioodi vältel piiratud mahus või kinnitatud koguses, siis võlgneb tarbija kauplejale rahasumma, mis vastab lepingu sellele osale, mille kaupleja on taganemise hetkeks täitnud, erinevalt kogu lepingu täitmisest.
  7. Tarbija ei kata esitamata teenuste või – piiratud hulgal või koguses – müügiks ette valmistamata vee, gaasi või elektri ega keskkütte kulu, juhul kui:
  • kaupleja ei esitanud tarbijale seadusega nõutavat teavet taganemisõiguse kohta, taganemise korral tasutavate kulude, taganemisõiguse standardvormi kohta, või:
  • tarbija ei küsinud sõnaselgelt teenuse alustamise alguse või gaasi, vee, elektri või linna keskkütte teenuse osutamise alguse kohta taganemisperioodi vältel.
  1. Tarbija ei kata digitaalse sisu täieliku või osalise tarnimise kulusid, kui neid ei edastata materiaalsel andmekandjal, juhul kui:
  • enne tarnet ei nõustunud ta sõnaselgelt lepingu täitmise alustamisega enne taganemisperioodi lõppu;
  • ta ei tunnistanud oma taganemisõiguse kaotust selle loa andmisel; ega
  • kaupleja ei kinnitanud tarbija vastavat ütlust.
  1. Kui tarbija kasutab oma taganemisõigust, siis tühistatakse õiguslikult kõik lisakokkulepped.

Artikkel 9 – Kaupleja kohustused taganemise korral

  1. Kui kaupleja teeb tarbijale võimalikuks oma taganemisest teatada elektroonilisel teel, siis pärast sellise teate saamist saadab ta viivitamatult kättesaamise kinnituse.
  2. Kaupleja tagastab tarbijale viivitamatult, aga hiljemalt 14 päeva jooksul pärast tarbijapoolset taganemisest teatamist raha kõigi maksete eest, sh kõik tarnetasud, mis kaupleja võttis tagastatud toote eest. Välja arvatud juhtudel, kui kaupleja on pakkunud, et läheb tootele ise järele, võib ta raha tagastamise edasi lükata seni, kuni on toote kätte saanud või kuni tarbija tõestab, et ta on toote tagastanud, olenevalt sellest, kumb toimub varem.
  3. Igasuguse raha tagastamise korral kasutab kaupleja sama maksemeetodit, mida tarbija algselt kasutas, välja arvatud juhul, kui tarbija nõustub muu meetodiga. Raha tagastamine on tarbijale tasuta.
  4. Kui tarbija valis kalli tarnemeetodi, mis erineb kõige odavamast standardsest tarnemeetodist, ei pea kaupleja talle tagastama kallima meetodiga kaasnenud lisakulusid.

Artikkel 10 – Taganemisõiguse välistamine

Kaupleja võib tagastamisõiguse välistada järgmiste toode ja teenuste puhul, kuid üksnes siis, kui kaupleja seda pakkumist tehes selgelt sätestas, või vähemalt aegsasti enne lepingu sõlmimist:

  1. Tooted ja teenused, mille hinnad võivad finantsturul kõikuda, nii et tarbijal ei ole selle üle mõju, ja mis võib juhtuda taganemisperioodi vältel;
  2. Avalikul oksjonil sõlmitud lepingud. Avalik oksjon on määratletud kui müügimeetod, kus kaupleja pakub tooteid, digitaalset sisu ja/või teenuseid oksjonil oksjonipidaja juhtimisel, kus edukal ostjal on kohustus toode, digitaalne sisu ja/või teenus ära osta.
  3. Teenuslepingud pärast teenuse täielikku osutamist, aga üksnes juhul, kui:
  • teenuse osutamine algas tarbija sõnaselge eelneva nõusolekuga; ja
  • tarbija kinnitas oma taganemisõiguse kaotust niipea, kui kaupleja oli lepingu täies mahus täitnud;
  1. Pakettreisid, pakettpuhkused ja pakettringreisid, nagu nimetatud Madalmaade tsiviilkoodeksi artiklis 7:500 BW, ja reisijateveo lepingud;
  2. Teenuslepingud, mis annavad ligipääsu majutusele, juhul kui leping juba sätestab kindla teenuse osutamise kuupäeva või perioodi, ja muuks kui majutusvõimaluse andmiseks, kaupade transpordiks, autorenditeenuseks ja toitlustuseks;
  3. Lepingud, mis on seotud vabaajategevustega, juhul kui leping juba sätestab kindla teenuse osutamise kuupäeva või perioodi;
  4. Tooted, mis on toodetud vastavalt tarbija spetsifikatsioonidele, mis ei olnud eeltoodetud ning valmistati tarbija kindla eelistuse või otsuse järgi või mis olid selgelt mõeldud kindlale inimesele;
  5. Kiirelt halvaks minevad või piiratud kõlblikkusajaga tooted;
  6. Suletud tooted, mis tervise või hügieenilisuse kaitsega seotud põhjustel tagastamiseks ei sobi ja mille sulgur on tarnimisjärgselt avatud;
  7. Tooted, mis oma loomu tõttu on teiste toodetega pöördumatult kokku segatud;
  8. Alkohoolsed joogid, mille hinnas lepiti lepingu sõlmimisel kokku, aga mille tarne võib aset leida üksnes 30 päeva jooksul ning mille tegelik väärtus sõltub turukõikumistest, mille üle kauplejal puudub mõju;
  9. Suletud audio-/videosalvestised ja arvutiseadmed, mille sulgur on tarnimisjärgselt avatud;
  10. Tarnitud digitaalne sisu, mis ei ole materiaalsel andmekandjal, aga üksnes juhul kui:
  • tarne algas tarbija sõnaselgel eelneval nõusolekul, ja
  • tarbija kinnitas, et see tähendab temapoolset tagastusõiguse kaotust.

Artikkel 11 – Hind

  1. Pakkumises märgatud kehtivusperioodi vältel toodete ja/või pakutavate teenuste hinnad ei tõuse, välja arvatud KM-määrade võrra.
  2. Eelmisest lõigust olenemata võib kaupleja pakkuda tooteid või teenuseid muutuvate hindadega, juhul kui neid hindu mõjutavad kõikumised finantsturgudel, mille üle kauplejal mõju ei ole. Pakkumises peab olema viidatud kõikumiste võimalusele ning asjaolule, et mainitud hinnad on soovituslikud hinnad.
  3. Hinna tõus 3 kuu jooksul pärast lepingu sõlmimist on lubatud vaid siis, kui see tuleneb kohustuslikest määrustest või õigusaktidest.
  4. Hinna tõus enam kui 3 kuud pärast lepingu sõlmimist on lubatud vaid siis, kui kaupleja on seda sätestanud ning:
  • see tuleneb kohustuslikest määrustest ja õigusaktidest; või
  • tarbijal on õigus leping lõpetada hinnatõusu rakendumise päeval.
  1. Toodete või teenuste pakkumises esitatud hinnad sisaldavad KM-i.

Artikkel 12 – Lepingu täitmine ja lisagarantii

  1. Kaupleja garanteerib, et tooted ja/või teenused vastavad lepingule, pakkumises sätestatud spetsifikatsioonidele, mõistlikele töökindluse ja/või töövõime nõuetele ning kohustuslikele õigusaktidele ja/või valitsuse määrustele, mis kehtisid lepingu sõlmimise kuupäeval. Vastava kokkuleppe korral garanteerib kaupleja lisaks, et toode sobib ka muuks peale tavapärase eesmärgi.
  2. Lisagarantii kokkulepe, mida kaupleja, tootja või maaletooja pakub, ei tohi kunagi mõjutada neid seaduslikke õigusi ja nõudeid, mida tarbija võib kaupleja vastu jõustada lepingu alusel, juhul kui kaupleja oma osa lepingust ei täida.
  3. Lisagarantii määratletakse kui kaupleja, tema tarnija, maaletooja või tootja kõik kohustused, mis annavad tarbijale seadustega sätestatud õigustele lisaks õigused puhuks, kui ta oma lepingupoolt ei täida.

Artikkel 13 – Tarne ja täitmine

  1. Kaupleja on tootetellimusi vastu võttes ja täites ning teenusetaotlusi hinnates võimalikult hoolikas.
  2. Tarnekohaks loetakse aadress, mille tarbija ettevõttele esitab.
  3. Arvestades käesolevate üldtingimuste artiklis 4 sätestatut, täidab ettevõte vastuvõetud tellimused kiirelt, aga hiljemalt 30 päeva jooksul, välja arvatud juhul, kui kokku on lepitud muu tarneperiood. Kui tarnimisel tekib viivitus või kui tarnet ei ole võimalik teostada või kui seda on võimalik teha üksnes osaliselt, teavitatakse tarbijat sellest hiljemalt 30 päeva pärast tellimuse esitamist. Sellisel juhul on tarbijal õigus lepingust tasuta taganeda ning nõuda hüvitust kulutuste eest.
  4. Pärast lepingu tühistamist kooskõlas eelmise lõiguga tagastab kaupleja tarbijale koheselt tema poolt makstud summa.
  5. Toodete kahjustamise ja/või kaotamise riski kannab tarbija kuni hetkeni, mil ta tarnib tooted tarbijale või eelnevalt tarbija poolt määratud ja kauplejale teatatud esindajale, välja arvatud juhul, kui see on juba sõnaselgelt teisiti kokku lepitud.

Artikkel 14 – Pikendatud kestusega tehingud: kestus, lõpetamine ja pikendamine

Lõpetamine

  1. Tarbijal on igal ajal õigus lõpetada tähtajatu leping, mis sõlmiti toodete (sh elektri) või teenuste regulaarseks tarnimiseks, lähtuvalt kokkulepitud lõpetamisreeglitest ning etteteatamisperioodiga, mis ei ole pikem kui üks kuu.
  2. Tarbijal on igal ajal õigus lõpetada tähtajaline leping, mis sõlmiti toodete (sh elektri) või teenuste regulaarseks tarnimiseks määratud perioodi lõpus, lähtuvalt kokkulepitud lõpetamisreeglitest ning etteteatamisperioodiga, mis ei ole pikem kui üks kuu.
  3. Esimeses kahes lõigus kirjeldatud lepingute puhul on tarbijal õigus:
  • neid igal ajal lõpetada, mitte piirneda lepingu lõpetamisega kindlal ajal või spetsiifilisel perioodil;
  • lõpetada neid samal meetodil, millega neid sõlmiti;
  • lõpetada neid sama etteteatamisperioodiga, mis on määratud kauplejale.

Pikendamine

  1. Tähtajaline leping, mis sõlmiti toodete (sh elektri) või teenuste korrapäraseks tarnimiseks või osutamiseks, võib automaatselt pikeneda või kindlaks perioodiks uueneda.
  2. Erinevalt sellest, mis on sätestatud eelmises lõigus, võib tähtajalist lepingut, mis on sõlmitud päeva- või nädalalehtede või ajakirjade regulaarseks tarnimiseks, automaatselt fikseeritud tähtajaks pikendada, juhul kui see ei ületa kolme kuud ja kui tarbijal on õigus see pikendatud leping pikendusperioodi lõpu poole lõpetada, kusjuures etteteatamisperiood ei ületa üht kuud.
  3. Tähtajalist lepingut, mis on sõlmitud toodete või teenuste regulaarseks tarnimiseks, võib automaatselt pikendada tähtajatult vaid siis, kui tarbijal on pidevalt õigus seda lõpetada ja etteteatamisperiood ei ületa üht kuud, ja kui leping on sõlmitud päeva- või nädalalehtede või ajakirjade regulaarseks tarnimiseks sagedusega vähem kui kord kuus, siis ei tohi see periood ületada kolme kuud.
  4. Tähtajalised lepingud päeva- või nädalalehtede ja ajakirjade korrapäraseks tutvustavaks tarnimiseks (prooviperioodid või tutvustuskampaaniad) ei tohi olla automaatselt pikenevad ning need lõpevad automaatselt prooviperioodi või tutvustuskampaania lõpus.

Kestus

  1. Kui tähtajalise lepingu periood on pikem kui üks aasta, siis on tarbijal pärast ühe aasta möödumist alati õigus see lõpetada, kusjuures etteteatamisperiood ei tohi ületada üht kuud, välja arvatud juhul, kui mõistuspäraselt ja õiglaselt ei oleks lepingu enneaegne lõpetamine vastuvõetav.

Artikkel 15 – Maksmine

  1. Kui lepingus või lisatingimustes ei ole sätestatud muud kuupäeva, siis peab tarbija ettenähtud summa tasuma 14 päeva jooksul alates taganemisperioodi algusest, ja taganemisperioodi puudumise korral 14 päeva jooksul alates lepingu sõlmimisest. Teenuse osutamise lepingu puhul algab see 14-päevane periood päeval pärast seda, mil tarbija sai lepingu kinnituse.
  2. Tarbijatele toodete müümisel ei tohi üldtingimused kunagi sätestada ettemaksu summas üle 50%. Ettemaksu nõudmisel ei saa tarbija kasutada mingeid tellimuse täitmise või teenuste osutamisega seotud õigusi, enne kui kõnealune ettemaks on tehtud.
  3. Tarbijal on kohustus kauplejale kohe teada anda kõigist ebatäpsustest esitatud makseandmetes.
  4. Kui tarbija ei täida õigeaegselt oma maksekohustust, siis informeerib kaupleja tarbijat makse hilinemisest ning tarbijale antakse 14 päeva aega maksekohustuse täitmiseks; kui makset seda 14-päevase perioodi jooksul ei tehta, tuleb võlgnetavalt summalt tasuda kohustuslik intress ning kauplejal on õigus nõuda sisse mõistlikud kohtuvälised sissenõudmiskulud. Need sissenõudmistasud võivad maksimaalselt olla: 15% tasumata summast kuni 2500 euroni; 10% järgmiselt 2500 eurolt ja 5% järgmiselt 5000 eurolt, aga minimaalselt 40 eurot. Kaupleja võib neid summasid ja protsente muuta tarbijale soodsamaks.

Artikkel 16 – Kaebuste protseduur

  1. Kaupleja koostab kaebuste esitamise protseduuri, mida tuleb piisavalt tutvustada, ja menetleb kaebust vastavalt oma kaebuste protseduurile.
  2. Tarbija, kes on avastanud puudusi lepingu täitmises, peab esitama kõik kaebused viivitamatult kauplejale täies mahus ja selgete kirjeldustega varustatult.
  3. Kauplejale esitatud kaebusele vastatakse 14 päeva jooksul alates selle kättesaamise kuupäevast. Kui on ette näha, et kaebuse menetlemiseks kulub kauem aega, siis vastab kaupleja 14 päeva jooksul, kinnitab kättesaamist ja annab teada, millal tarbija võib oodata täpsemat vastust.
  4. Kaebuse toote, teenuse või kaupleja osutatud teenuse poolt võib esitada ka kaebuste vormiga, mis on leitav Thuswinkel.org-i veebisaidi tarbijate lehelt (www.thuiswinkel.org).

Seejärel saadetakse kaebus nii kõnealusele kauplejale kui ka Thuswinkel.org-ile.

  1. Kaebus, mida ei ole võimalik lahendada läbi ühiste konsultatsioonide ja mõistliku aja jooksul ehk 3 kuu jooksul pärast esitamist, lahendatakse vaidluste lahendamise protseduuri teel.

Artikkel 17 – Vaidlused

  1. Kaupleja ja tarbija vahel sõlmitud lepingud lähtuvad käesolevatest üldtingimustest ning üksnes Madalmaade seadustest.
  2. Tarbija ja kaupleja vahelised vaidlused lepingute sõlmimise või kehtivuse üle seoses toodete ja kaupleja poolt osutatud teenustega võib esitada Thuiswinkeli Vaidluste komiteele aadressil P.O. Box 90600, 2509 LP, Haag (www.sgc.nl). Esitajaks võib olla nii tarbija kui ka kaupleja, järgides alltoodud sätteid.
  3. Vaidluste komitee tegeleb vaidlusega vaid siis, kui tarbija on kõigepealt esitanud kauplejale õigeaegse kaebuse.
  4. Vaidlus tuleks esitada Vaidluste komiteele kirjalikus vormis hiljemalt kolm kuud pärast selle tekkimist.
  5. Kui tarbija soovib eitada vaidluse Vaidluste komiteele, siis on kaupleja kohustatud sellega nõustuma. Kui kaupleja seda soovib, siis osutab tarbija kaupleja poolt esitatud kirjaliku päringu peale, kas ta soovib vaidluse lahendada lepingu raames või eelistab selleks kompetentset kohut. Kui tarbija ei esita kauplejale oma valikut viie nädala jooksul, siis on kauplejal õigus viia vaidlus kompetentse kohtu ette.
  6. Vaidluste komitee otsused on tingimuslikud, nagu sätestatud Vaidluste komitee põhimääruses. Vaidluste komitee otsused on siduvate nõusolekute vormis.
  7. Vaidluste komitee ei võta vaidlust arutamisele või katkestab oma sekkumise, juhul kui kauplejale on antud luba maksete peatamiseks, kui kaupleja on läinud pankrotti või ettevõte on lõpetanud tegevuse, enne kui komitee jõuab vaidlust istungil arutada ja lõppotsuse langetada.
  8. Kui lisaks Thuiswinkeli Vaidluste komiteele leidub veel mõni pädev vaidluste komitee või komitee, mis on seotud Tarbijakaitseliidu (SGC) vaidluste komitee Fondi või Kaebuste instituudi finantsteenustega (Kifid), siis eelistab Thuiswinkeli Vaidluste komitee tegeleda vaidlustega, mis on peamiselt seotud müügimeetodi või kaugteenuste osutamisega. Kõigi muude vaidlustega tegelevad muud, SGC poolt tunnustatud või Kifidiga seotud vaidluste komiteed.

Artikkel 18 – Filiaali garantii

  1. Thuswinkel.org garanteerib oma liikmete kohustuste täitmise seoses Thuiswinkeli Vaidluste komitee poolt langetatud siduvate nõuannetega, välja arvatud juhul, kui liige otsustab viia siduva nõuande kinnitamiseks kohtu ette kahe kuu jooksul alates nõuande saamisest. Kohtuliku kinnitamise korral garantiikatkestus lõpeb ja garantii rakendub taas, kuivõrd kohtu otsus on lõplik ja kõikehõlmav, ja kui kohus on otsustanud, et siduval nõuandel on siduv mõju. Thuiswinkel.org maksab tarbijale välja kuni 10 000 eurot siduva nõuande kohta. Juhul kui summa on suurem kui 10 000 eurot siduva nõuande kohta, makstakse välja 10 000 eurot. Juhul kui summa on suurem kui 10 000 eurot, on Thuiswinkel.org-il kohustus võtta mõistlikke piisavaid meetmeid, et sundida liiget siduvast nõuandest kinni pidama.
  2. Selle garantii rakendamine eeldab, et tarbija esitab Thuiswinkel.org-ile kirjaliku taotluse ning kannab nõude kauplejalt üle Thuiswinkel.org-ile. Juhul kui nõue kaupleja vastu ületab 10 000 eurot, pakutakse tarbijale võimalust kanda kaupleja vastu suunatud nõude see osa, mis ületab 10 000 eurot, üle Thuiswinkel.org-ile, misjärel organisatsioon tegeleb kohtus oleva nõude tasumisega oma nimel ja omal kulul. 

Artikkel 19 – Täiendavad või erinevad klauslid

Käesolevate üldtingimuste lisaklauslid või nendest erinevad klauslid ei tohi olla tarbijat kahjustavad ning need tuleb sätestada kirjalikult või viisil, mis võimaldab tarbijal neid talletada püsival andmekandjal ja kergesti kättesaadaval viisil.

Artikkel 20 – Thuiswinkel.org-i üldtingimuste muudatused

  1. Thuiswinkel.org muudab käesolevaid üldtingimusi üksnes pärast Tarbijakaitseliiduga konsulteerimist.
  2. Käesolevate üldtingimuste muudatus jõustub alles pärast selle sobivas vormis avaldamist ja lähtuvalt arusaamast, et kui muudatused mõjutavad pakkumise kehtivust, rakendub tarbijale kõige soodsam säte.

 

Thuiswinkel.org

P.O. Box 7001, 6710 CB EDE, Madalmaad.

Õiguste kindlakstegemisel tuleb lähtuda käesolevate üldtingimuste hollandikeelsest versioonist.

 

 

 

 

Lisa I. Taganemisõiguse standardvorm

Taganemisõiguse standardvorm

(see vorm tuleb täita ja tagastada vaid juhul, kui te soovite lepingust taganeda)

 

-        Saaja     Vida XL B.V.

Mary Kingsleystraat 1

5928 SK Venlo, Limburg

The Netherlands

webservice@vidaxl.ee

-       Mina/meie informeerin/informeerime teid, et seoses meie lepinguga, mis puudutab

järgmiste toodete müüki: [toote kirjeldus]*

järgmise digitaalse sisu tarnet: [digitaalse sisu kirjeldus]*

järgmise teenuse osutamist: [teenuse kirjeldus]*

 

Kasutan/kasutame mina/meie* oma taganemisõigust.

 

-               Tellitud* / kätte saadud* [teenuste tellimise või kauba kättesaamise kuupäev]

-               [Tarbija nimi]

-               [Tarbija aadress]

-               [Tarbija allkiri] (ainult juhul, kui vorm esitatakse paberil)

 

*Kustutada või esitada lisateavet, vastavalt vajadusele.

 

 

Äriklientide kasutustingimused

Viimati uuendatud: 2025-03-04

Sisukord:

1. artikkel - mõisted

2. artikkel – müüja identiteet

3. artikkel – kohaldusala

4. artikkel – ärikliendid

5. artikkel - pakkumine

6. artikkel - leping

7. artikkel – hinnastamine

8. artikkel – tarne ja täitmine

9. artikkel - maksed

10. artikkel – omandiõiguse säilitamine

11. artikkel – vastutus

12. artikkel – kaebuste esitamise kord

13. artikkel – muud sätted

14. artikkel – vaidlused

1. artikkel - mõisted

Käesolevates kasutustingimustes kasutatakse järgmisi mõisteid.

Äriklient: füüsiline või juriidiline isik, kes tegutseb erialainimese ja/või ettevõttena ning esitab tellimuse vidaXLile. See isik tohib esitada tellimusi ainult vidaXLi ärikonto kaudu. Kui tellimus esitatakse tavalise vidaXLi konto kaudu või külalisena, siis eeldame, et seda tehakse erakasutuseks ja arve muutmine pole võimalik. Sellistel juhtudel ei pakuta KM tagastusi, kuna arvete muutmine toob kaasa pettuste riski.;

Veebileht: vidaXLi veebileht, millel käesolevad kasutustingimused avaldatakse ja kus ärikliendid võivad esitada tellimusi.

Ärikliendi konto: erikonto, mis antakse ettevõtetele isikusamasuse kinnitamisel, võimaldades ärikliendil esitada tellimusi kohaldatavatel juhtudel käibemaksuvabalt.

Pakkumine: vidaXLi pakkumine toodete/kaupade müügiks, millele kehtivad käesolevates kasutustingimustes sisalduvad tingimused.

Leping: mis tahes leping vidaXLi ja ärikliendi vahel kaupade/toodete müügiks veebilehe kaudu.

Pooled: ühiselt vidaXL ja äriklient.

Kaubad/tooted: kaubad, mida vidaXL müüb veebilehe kaudu.

Kasutustingimused: käesolevad äriklientide kasutustingimused.

2. artikkel – müüja identiteet

MüüjavidaXL Europe B.V. on Hollandi õiguse alusel loodud ettevõte järgmiste andmetega:
•    Aadress: Mary Kingsleystraat 1, 5928 SK Venlo, The Netherlands
•    KMK number: 09188362  
•    Ettevõtluskoja number: NL820055220B01 

 (edaspidi vidaXL või müüja). 

3. artikkel – kohaldusala

3.1. Käesolevad kasutustingimused kehtivad vidaXLi tehtud mis tahes pakkumistele ning vidaXLi ja ärikliendi vahel sõlmitud kõigile lepingutele.

3.2. Mis tahes kõrvalekaldumised käesolevatest kasutustingimustest lükatakse selgesõnaliselt tagasi, välja arvatud juhul kui pooled lepivad nendes selgesõnaliselt kirjalikult kokku.

3.3. vidaXL teeb käesolevad kasutustingimused äriklientidele kättesaadavaks vidaXLi veebilehel või ärikliendi soovi korral.

3.4. Äriklientidele ei anta ligipääsu oksjonitele piirkondades, kus neid teenuseid pakutakse.

3.5. Ärikliendid võivad osaleda lojaalsusprogrammides, kui seda selgesõnaliselt pakutakse.

4. artikkel – ärikliendid

4.1 Ärikliendid peavad registreerima ärikliendi konto, et esitada tellimusi ettevõttena. Tellimusi ei ole võimalik esitada ettevõtte nimel ilma ärikliendi kontot loomata ja ühtlasi ei ole võimalik ostu vormistamisel sisestada ettevõtte andmeid, kui tegu pole ärikliendi kontoga.

4.2 Ärikliendi konto loomine: ärikliendid peavad kinnitamiseks esitama isikut tõendava dokumendi ja KMK numbri. Veendume, et KMK number ühtib VIES-registriga. Kahtluste korral on meil õigus keelduda konto loomisest. vidaXLil on õigus sulgeda konto igal ajal, kui kahtlustame pettust või muid probleeme.

4.3 KM tagastused.

  • 4.3.1 Ärikonto tellimused. Kui seaduses ei ole sätestatud teisiti, arvestatakse KM kohaldataval juhul maha mis tahes tellimusest tellimisprotsessi jooksul. Lisateave on saadaval vastaval Abikeskuse lehel.
  • 4.3.2 Teised tellimused. Ilma ärikliendi kontota esitatud tellimustelt ei ole võimalik käibemaksu maha arvata. 

5 artikkel - pakkumine

5.1. Kui pakkumine kehtib piiratud aja jooksul või sellele kehtivad teatud tingimused, tuuakse need välja pakkumises.

5.2. Pakkumine hõlmab toodete üksikasjalikke kirjeldusi, et äriklient saaks pakkumist nõuetekohaselt hinnata.

5.3. Ehkki vidaXL teeb mõistlikke pingutusi oma veebilehe teabe täpsuse ja täielikkuse tagamiseks, võib esineda vigu (sh trüki- ja programmeerimisvigu). vidaXLil on õigus need vead parandada ning teda ei seo mis tahes lepingud, mis on sõlmitud väärinfo põhjal. vidaXLile jääb ka õigus tühistada mis tahes säärase info põhjal sõlmitud lepingud.

6. artikkel - leping

6.1 Leping loetakse sõlmituks üksnes järgnevate tingimuste täitmisel: äriklient esitab tellimuse, laekub täielik makse, vidaXL väljastab tellimuse kinnituse ja vidaXL paneb tellimuse teele.

6.2 Kui äriklient esitab väärteavet, on vidaXLil õigus peatada lepingu täitmine, kuni saadakse õige teave.

6.3 vidaXL võib hinnata ärikliendi võimet täita maksekohustusi ja võib tellimusest keelduda või kohaldada tellimusele tingimusi mõistlikel alustel. Need otsused saadetakse ärikliendile kolme päeva jooksul alates lepingu täitmisest.

7. artikkel – hinnastamine

7.1. Välja arvatud lehtedel vidaXL.nl või vidaXL.pl esitatud tellimused, kus hinnad sisaldavad käibemaksu, kuna tooted tarnitakse sama riigi piires, kuvatakse kõiki teisi hindu veebilehel ilma käibemaksuta ja käibemaksu ei küsita. Võidakse kohaldada lisatasusid, näiteks tarnetasu.

7.2 Veebilehel näidatakse lisatasusid, näiteks tarne- ja maksetasusid tellimise protsessi käigus.

8. artikkel – tarne ja täitmine

8.1 Tarne.

  • 8.1.1 Esitatud tarneajad on hinnangulised ja viitavad mõistliku pingutuse kohustusele.  vidaXL võib valida kulleri ja ärikliendid ei tohi nõuda mis tahes kompensatsiooni viivituste eest, välja arvatud tahtliku tegutsemise või jämeda hooletuse korral.  
  • 8.1.2 vidaXLil on õigus tarnida tellimusi mitme pakina ja see ei ole kohustatud tarnima kõiki tooteid korraga.  
  • 8.1.3 Kui äriklient või määratud kolmas isik ei ole kokkulepitud ajal tarneaadressil kohal kauba vastu võtmiseks, on vidaXLil õigus kas jätta toode tarnekohta, kui see on turvaline, või hoida tooteid enda käes. vidaXL võib pakkuda ärikliendile lisatasu eest kordustarnet. Kui tarne osutub võimatuks, jääb maksekohustus püsima ja ärikliendile võidakse esitada arve lisatasude, sh tagastustasude eest. vidaXLil on õigus võimaldada toodete vastuvõtmist selle valitud asukohas, kust ärikliendid saavad selle kätte. 

8.2 Riskide üle kandumine. vidaXL kannab toodete kaotsimineku või kahjustuste riski kuni nende üleandmiseni ärikliendile, kui ei ole kokku lepitud teisiti. Kui äriklient läheb toodetele ise järele, kantakse risk üle üleandmise hetkel. Riskid kanduvad ärikliendile pärast esimest ebaõnnestunud tarnekatset.

8.3 Toodete vastavus.

  • 8.3.1 vidaXL tagab, et tarnitud tooted vastavad lepingule, kui välja arvata väikesed kõrvalekalded tehnilisest kirjeldusest (nt suurus, kaal, värv jne), mis on tööstuses tavapäraselt aktsepteeritavad. 
  • 8.3.2 Silmnähtavad defektid/mittevastavus. Äriklient peab vaatama tooted üle kohe pärast tarnet või mõistliku aja jooksul pärast seda, kõige rohkem 14 päeva jooksul pärast kättesaamist. Kauba vastuvõtmine viitab mis tahes defektide aktsepteerimisele ja lepingule vastavusele, mille avastamist võiks mõistlikult eeldada. Mis tahes nähtavatest defektidest tuleb teavitada vidaXLi 14 päeva jooksul alates tarnest; selle tegemata jätmisel ei ole ärikliendil õigust remondile, asendusele või tagasimaksele. 
  • 8.3.3 Peidetud defektid. Kui defektid ilmnevad hiljem, peab äriklient teavitama vidaXLi mõistliku aja jooksul ja igal juhul kõige rohkem kaks kuud pärast defekti avastamist. Defektidest teavitamata jätmine selle perioodi jooksul tühistab õiguse heastamisvahenditele. Kui äriklient teavitab defektist nõuetekohase aja jooksl, määrab vidaXL omal äranägemisel nõuetekohase heastamisvahendi, mille seas on, kuid mitte ainult remont, asendus, osaline tagasimakse või täielik tagasimakse.

9. artikkel - maksed

Lepingu lõpetamine:

9.1 Äriklient peab tasuma tellimuse eest, kasutades ühte saadaolevatest maksemeetoditest, mida on kirjeldatud ja loetletud ostu vormistamisel ja Abikeskuse vastaval lehel. Teatud maksemeetodid võivad olla saadaval ainult äriklientidele, kes kasutavad ärikontot. Leping loetakse sõlmituks, kui vidaXL on saanud kätte kogu makse.

9.2 Kui äriklient ei täida maksekohustust etteantud aja jooksul, loetakse see makseviivituseks ilma vajaduseta saata makseviivituse teadet. vidaXL võib nõuda ärikliendilt õigusjärgset intressi ja kohtuvälise sissenõudmise tasu.

10. artikkel – omandiõiguse säilitamine

10.1 Kohaletoimetatud kaubad jäävad vidaXLi omandisse, kuni äriklient maksab nende eest kogu summa.

11. artikkel – vastutus

11.1 vidaXLi vastutus:

  • 11.1.1 Seadusega lubatud maksimaalses ulatuses on vidaXLi vastutus mis tahes lepingu rikkumise eest piiratud kogusummaga, mille äriklient on maksnud vastava lepingu eest.  
  • 11.1.2. vidaXL ei vastuta kaudsete kahjude eest, mille seas on, kuid mitte ainult, saamata jäänud kasum, saamata jäänud säästud, andmekadu või kahjustused, mis tulenevad äritegevuse katkestamisest. 
  • 11.1.3 Need piirangud ei kehti juhtudel, kui vastutust ei saa välistada tulenevalt seadusest.

11.2 Ärikliendi vastutus: äriklient hüvitab vidaXLile mis tahes kolmandate isikute nõuded, välja arvatud juhul kui nende põhjus on vidaXLi või selle juhtide tahtlik käitumine või jäme hooletus.

11.3 Force majeure (vääramatu jõud).

  • 11.3.1 vidaXL ei vastuta kohustuste täitmata jätmata eest, kui põhjus on Hollandi lepinguõiguses sätestatud vääramatu jõud. Äriklient ei tohi nõuda kompensatsiooni kantud kahjude eest. 
  • 11.3.3 Hollandi õiguse alusel ei vabasta vääramatu jõud võlgnikku kohustusest maksta lepingujärgseid summasid. 

12. artikkel – kaebuste esitamise kord

12.1 Äriklient võib esitada kaebusi vidaXLi veebilehel saadaolevate suhtluskanalite kaudu.

12.2 Kaebused seoses lepingu täitmisega tuleb esitada otsekohe ja koos kõigi üksikasjadega mõistliku aja jooksul pärast seda, kui äriklient on saanud teadlikuks probleemist.

12.3 vidaXL vastab kaebustele 14 päeva jooksul alates nende kättesaamisest. Kui lahendamiseks on vaja rohkem aega, teavitab vidaXL kättesaamisest ja viitab, millal võib oodata täielikku vastust.

13. artikkel – muud sätted

13.1 Muutmine: vidaXLil on õigus muuta käesolevaid kasutustingimusi eelneva teavituseta. Mis tahes muudatused kehtivad tellimustele, mis esitatakse pärast muudetud versiooni.

13.2 Sätete kehtivus: kui lepingu mis tahes säte loetakse kehtetuks, ebaseaduslikuks või mittejõustatavaks, ei mõjuta see ülejäänud sätete kehtivust.

13.3 Sõltumatus: mitte midagi käesolevas lepingus ei tohi lugeda poolte vahel partnerluse, ühisettevõtte või esindussuhte sõlmimiseks.

13.4 Alltöövõtjad: VidaXLil on õigus anda lepingu täitmiseks kogu või osa teenustest alltöövõtjale.

14. artikkel – vaidlused

14.1 vidaXLi ja ärikliendi vahel sõlmitud lepingutele, millele kehtivad käesolevad kasutustingimused, kohaldatakse eksklusiivselt Madalmaade õigust.

14.2 Mis tahes lepingust tekkivad vaidlused, mida ei saa lahendada läbirääkimiste teel, võib esitada lahendamiseks ainult Oost-Brabanti kohtusse, mille asukoht on ‘s-Hertogenbosch. See kehtib juhul, kui seda valikut piiravad pädevusala kohustuslikud reeglid. vidaXL ja äriklient võivad lahendada vaidlused siduvate nõuannete või vahekohtu teel.

 


Manus(ed)

Kasutustingimused

Oksjonite üldtingimused

Tagastuspoliitika

Privaatsuse ja küpsistega seotud avaldus